PROGRAM KVĚTEN

25.05.2016 00:24









































Květen


1. Májový maminčin týden


RV: povídání o rodině a lidském těle, o maminkách - jaká je, co se nám na ni líbí, co dělá


8. 5. Den matek


2. 5. - 6. 5.


Pohádka: Kdy je maminka nejkrásnější

O neposlušných kůzlátkách


Písničky: Ráno vstává maminka má, slunce ještě spává a mě budí dvě sluníčka, veselá a smavá. A to září dvě sluníčka v očích naší mámě. Celičký den ať jsem, kde jsem, všude hledí na mě.


Básničky: Když se něco nepovede, i když zlobím malinko, máš mě ráda a já Tebe, moje milá maminko.


Činnosti: poznávání částí těla, předvádění - co maminka dělá, dárek pro maminku (motýlek, kytička na špejli, sluníčko z krabičky, obrázek, náhrdelník z přírodnin,...)


2. Květinkový týden


RV: rozkvetlá zahrada, louky, lesy - okolí našeho bydliště


Pohádka: Malenka, z knížky Zákeřné keře


9. 5. - 20. 5.


Písnička s tanečkem: Uvíjíme věneček ze všech našich kytiček, zapleteme do věnečku lístek, kvítek i větvičku. Jaké jméno máš? Tak pojď mezi nás. - přibíráme děti do kroužku


Básnička: Až se louka zazelená, kleknu si tam na kolena, natrhám si kvíteček, upletu si věneček.

Rozpočitadlo: U potoka roste kvítí, říkají mu petrklíč. Na koho to slovo padne, ten musí jít z kola pryč.


Činnosti: kytičky - malování, poznávání / vycházky - poznáváme okolí / věneček z pampelišek / úprava zahrádky / sbírání a sušení kytiček (bylinek)


3. Mláďátkový týden


RV: mláďátka, jejich názvy, obrázky, kdo se klube z vajíčka a kdo ne, jaká hnízdečka mají zvířátka - nory, hnízda, pelíšky, kukly,...


Pohádka čtená: O koťátku, které zapomnělo mňoukat / hraná: O štěňátku


23. 5. - 3. 6.


Písničky: Hrálo si koťátko na sluníčku, sahalo pacičkou po sluníčku, sluníčko upletlo zlatý pásek, chytilo koťátko za ocásek. / Pásla ovečky / Dú, kravičky, dú / Já mám koně


Básničky: Naše malá kočička má veselá očička, když se na svět kouká, tiše při tom mňouká. / Šel Janeček na kopeček, hnal před sebou pět oveček a šestého berana, se zlatýma rohama.


Činnosti: cesty za mláďátky v okolí - přizpůsobit program dne